Blandijn to Koer! 11/10

StuArt 04 October 2019

Met de restauratie van het prachtige Boekentorencomplex naar ontwerp van Henry Vandevelde kreeg ook de binnenplaats tussen de leeszaal van universiteitsbibliotheek en het Blandijngebouw een mooie make-over. Bovenop meerdere lagen bibliotheekarchief werd de oude vijverpartij met standbeeld in ere hersteld, en daarrond werd een schitterend rustgevende omgeving aangelegd met groenperkjes en bomen: een echte erekoer, een ideale plek voor studenten en personeel om van de zon of van een boek te genieten.

Maar jammer genoeg is de erekoer niet publiek toegankelijk.

Om hierover ons ongenoegen te uiten, roepen we personeelsleden en studenten op om op vrijdag 11 oktober 2019 een symbolisch bezoek aan de erekoer te brengen. We verzamelen om 11.30u in de inkomhal van de Blandijn en begeven ons samen met de studenten naar de erekoer, waar we hopelijk even van de herfstzon zullen kunnen genieten.

Aansluitend organiseren de studentenvertegenwoordigers een kennismakingsmoment aan de trap en de inkomhal van de Blandijn, waarop onder andere een dessertenbuffet aangeboden wordt. Ook het personeel mag aanschuiven. Personeelsleden die graag een dessert (een cake, een taart, koekjes of een andere lekkernij) willen meebrengen, laten dit best op voorhand weten aan stuart@ugent.be.

(https://www.facebook.com/events/376180099958370/ )

Lesgevers die op vrijdagvoormiddag les geven, vragen we om studenten die willen deelnemen aan deze kortstondige actie ter wille te zijn, en ook zelf deel te nemen. Proffen die tijdens het kennismakingsmoment van de studentenraad een pintje willen tappen, zijn van harte welkom (graag ook dit melden aan stuart@ugent.be).

We rekenen op jullie massale deelname om het leven in onze faculteit voor studenten en medewerkers nog wat aangenamer te maken. En we laten uiteraard na ons bezoek de binnenkoer kraaknetjes achter!

Link naar Facebook evenement